<< Blog Kelas Latihan Silat Cekak Pusaka Hanafi USJ. *Bukan laman rasmi Silat Cekak:




<< pesan Guru : "Sebenar Guru ada Hakikat, Dikuat pula amalan Syariat, Ditambah pula ilmu Maarifat, Berpakaian pula dengan Isyarat."


<< e-mailkan artikel atau berita menarik ke warisanhanafi.usj@gmail.com





Pautkan berita terkini kami di blog/laman web anda

Silat Cekak Hanafi USJ [v2.1]

Grab this Headline Animator



Isnin, April 27, 2009

Berita terkini

Assalammualaikum warga CH sekalian,

Semoga berada di dalam keadaan sihat walafiat sentiasa di samping kebenaran yang nyata. Mudah-mudahan dijauhkan dari kebatilan dan rakusnya nafsu manusia.

Dah lama kami tidak menulis di sini secara bebas dan tanpa was-was untuk menyampaikan sedikit sebanyak info dan perkembangan tentang aktiviti kelas dan persilatan. Setelah melalui pengalaman yang bagi kami amat berharga tidak berapa lama dahulu, tinta-tinta kami terpaksa dinukilkan dengan lebih cermat dan teratur bagi mengelakkan bait-bait perkataan dan maklumat di sini diguna pakai oleh pihak-pihak tertentu yang amat seronok memanipulasi fakta dari keadaan yang sebenar. Walau bagaimanapun, dengan tatacara dan guideline yang diberi, insyallah kami akan menyampaikan sedikit sebanyak info dan maklumat terkini khususnya tentang aktiviti kelas USJ dan sekitarnya.

Di antara berita dan perkembangan terbaru kelas USJ semenjak dua menjak ni ialah telah munculnya beberapa srikandi dari bumi Johor Darul Takzim ke kelas USJ yang sememangnya kekurangan bunga-bungaaan di taman. Kehadiran mereka-mereka ini telah manambahkan lagi keserian dan kesuburan tanah di padang latihan terbabit. Almaklumlah, setelah sekian lama kelas USJ dihuni oleh beberapa kumbang-kumbang sepi yang masih tak ada yang punya lagi, macam mana nak dtg serinya. keh keh keh.

Kepada mereka yang baru sampai ke kelas USJ, kami ucapkan selamat datang dan tahniah kerana berjaya mencari jalan untuk sampai ke sini, walaupun ada yang tersesat berkali-kali dan barangkali ada pengguna jalan raya lain ternaik divider dek terkejut ternampak beberapa motorsikal bergerak tanpa pemandu di waktu malam, dan ada juga yang sanggup datang daripada jauh untuk berlatih di kelas USJ, mereka tetap sampai dengan jaya dan selamatnya. Tahniah! *gambar akan menyusul kemudian

Kami tanpa segan silu mengalu alukan kedatangan anda semua ke kelas USJ. Mudah-mudahan dengan kehadiran anda semua akan dapat memeriahkan lagi suasana kelas dan membantu sedikit sebanyak perkembangan di kelas USJ yang serba kekurangan ini. Dan kami menjemput juga ahli-ahli lama atau baru yang tinggal berdekatan kawasan USJ/Subang Jaya untuk datang ke kelas USJ sekiranya ingin menyambung latihan mahupun sekadar menyambungkan silaturahim. Kedatangan anda dialu-alukan.

Semoga perhubungan di antara sesama murid-murid dan guru YM Tuan Guru Hj Md Radzi Hj Hanafi sentiasa berkekalan dan diberkati selamanya. Dan semoga sentiasa diselamatkan daripada menjadi anak murid yang durhaka terhadap Guru yang banyak berjasa dari segi zahir mahupun batin. Amin Ya Rabbil Alamin.


Wassalam.


Segerak Searah!

3 Ulasan:

serilading Mei 29, 2009 9:22 PG  

Assalamualaikum. kepada en faisal saya saiful dari uthm (kita ada jumpa di majlis tenaga pengajar) cuba en baca artikel dari pautan "silat cekak" ustaz hanafi dalam kenangan (artikel terakhir seperti berpihak kepada......)

Silat Cekak Hanafi USJ Mei 30, 2009 9:07 PTG  

Salam, dah baca. Mungkin beliau tak tahu perkembangan semasa. walau bagaimanapun kita akan perhatikan dulu. Tk en saiful.

ChiBee Julai 23, 2009 4:23 PTG  

sy ingin ye mengulas kat sini..sungguh kagum dgn keterer an manusia yg bwk moto tp xde org nmpk tuh...rasenye sape ye...kesian dorg2 mau dtg training but sesat2 lagi...haehh..rakyat usj nmpknye harusla menghargai puteri2 yg baru dtg tu ye~

  © Ourblogtemplates.com Blogger templates 2008